Cat costa pe piata neagra o sticla goala de vin scump

Printeaza

Vin In China, după ce terminaţi o sticlă de vin scump trebuie să o spargeţi, avertizează specialiştii care atrag atenţia că un Chateau Lafite Rothschild din 1982 costă în jur de 6000 de dolari, iar sticla goală valorează pe piaţa neagră 1500 de dolari. Potrivit CNN, cinci procente din piaţa de vinuri estimată la 13,7 mii de milioane de dolari sunt ocupate de vinuri contrafăcute, vândute în sticla şi cu eticheta unor branduri consacrate.

Amatorii de vin din Hong Kong sunt sfătuiţi să distrugă sticlele vinurilor de colecţie pe care le consumă. “Spargerea sticlelor nu e un obicei atât de bizar”, crede Simon Tam, de la casa de licitaţii Christie’s. “Anul trecut am organizat degustări de Chateau Mouton Rothschild, iar cu un an înainte de Chateau Lafite, care sunt branduri consacrate şi evident că am insistat să spargem sticlele”, a explicat Tam.

Pasiunea chinezilor pentru vin

În ultimii ani, consumatorii chinezi au început să prindă gustul pentru vinuri bune, mai ales după ce, în 2008, a fost adoptată o legislaţie prin care acestea nu mai sunt taxate. Casele de licitaţii din Hong Kong fac tot mai mulţi bani din vinuri vechi. Anul trecut, o sticlă de şase litri de Chateau Lafite din ’82 a fost licitată la peste 46.000 de dolari, aproape dublu faţă de estimările făcute înainte de licitaţie. În ianuarie, casa americană de licitaţii Zachy’s a câştigat mai mult de nouă milioane de dolari şi şi-a epuizat aproape toată colecţia de vinuri în cadrul unei licitaţii de la Hong Kong.

Problema vinurilor false este mai pronunţată în cazul brandurilor mai cunoscute deoarece sticlele pot fi vândute mai uşor şi la preţuri mai mari, spune Fongyee Walker, un consultantă de vinuri din Beijing. “Ambalajul este mai valoros decât orice. Asta nu e un lucru bun, pentru că mulţi chinezi preferă vinurile din Chile sau Australia, însă, din cauza aparenţelor cumpără sau fac cadouri doar sticle de Bordeaux”, spune ea. Deşi vinurile celebre sunt cele care suferă cel mai de pe urma falsurilor, brandurile mai puţin cunoscute pierd şi ele teren. “Vinurile date cadou dăunează construirii unui brand”, crede Walker. Sticlele contrafăcute de vin sunt o problemă şi pentru Europa. “(n.r. situaţia din China) nu e chestiune nouă – în Europa se întâmplă de peste 130 de ani”, spune Gregory De’eb, managerul podgoriilor Crown Wine. (Alexandra Pele)

Articol preluat de aici

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau ură vor fi șterse. Îi încurajăm pe cititori să ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate pe Restaurante de Lux.